התבלבלנו

מנצלים את הטבע ומזהמים את האוויר

התפתחות האנושות במאה וחמישים השנים אחרונות הביאה את האדם להרגשה שהוא כל יכול, להרגשה שהוא מעל הטבע, שהוא בעל הבית בעולם הזה. שהוא בחכמתו ובאמצעים שהוא פיתח  יוכל לשנות ולנצל כל דבר ממשאבי הטבע בכדי לשרת את רצונותיו שלא יודעים שובע. רצונות שמתפתחים בכל יום עוד ועוד, דבר שגרם לניצול בלתי אחראי של משאבי הטבע, הביא לזיהום מקורות המים והאוויר שהם מקורות החיים שלנו ומאיים על הדבר החשוב ביותר שמקיים את כדור הארץ, האיזון. 

 אותם טייקונים בעלי הקונצרנים הענקיים, אלה השולטים בוול סטריט, אותם מנהיגי העולם הקפיטליסטי בעלי הכוח והשררה, שרצונותיהם האגואיסטים  למלאות ולנפח עוד את כיסיהם ללא התחשבות במשאבי הטבע ובעתיד העולם, אותם אלה שמרגישים כבעלי הבית התבלבלו מי באמת הכוח ששולט. איבדו את הרגישות לסביבה בה הם חיים, מתעלמים מהכוח שיצר את כל הבריאה הזאת, לכוח הזה שבזכותו אנו נושמים אוכלים ושותים.

 והבלבול וחוסר הרגישות שלנו הביא את הטבע לשלוח לנו מסרים, לא מעט נורות אדומות נדלקות בעולם בכל מיני תופעות שהטבע שולח ומזהיר אותנו. שרפות ענק, התייבשות של אזורים נרחבים ברחבי העולם מכריתת יערות. הפשרת קרחונים בקוטב, שינוי מזג אוויר קיצוני ועוד. דברים המעידים שהאיזון נפגע.

נורה אדומה נוספת נדלקה עכשיו – התפרצות וירוס הקורונה. כל המומחים והמדענים ברחבי העולם, עם כל הידע והאמצעים, שלהם עומדים חסרי ישע, וירוס קטן  עצר את העולם.

שמעתי  מד"ר מיכאל לייטמן מומחה לחכמת הקבלה, שהעולם נמצא באחד התקופות המשמעותיות ביותר, תקופת מעבר הנקראת "הדור האחרון" כך כינה אותה אחד מגדולי המקובלים שחי וכתב על זה לפני למעלה מ 100 שנה הרב יהודה לייב הלוי אשלג ( המכונה בעה"ס ע"ש סיפרו המפורסם) . ההתפתחות שעברה האנושות מאז האדם הראשון קשורה לתכונה אחת שנמצאת בכל אדם, אגו רצון לקבל, הכוח שדוחף את האדם להתקדם מתוך התפתחות הרצון שבו, שהחל ברצונות קטנים שהיו באדה"ר רצונות קיומיים והכרחים לחיים של אוכל מין משפחה.

רצונות ששלטו אלפי שנים והתפתחו לרצונות של רכוש כסף שליטה, ידע השכלה .כך שהעולם הגיע להתפתחות גלובלית שכל מערכות החיים שלנו מקושרים, הרצון אגואיסטי עצום, כל אחד  רוצה לבלוע את כל העולם, לא מרוצה מעצמו, כל מה שיש לו נראה כמובן מאליו, כבר לא מספק אותו, ובכל יום מחפש מה יעשה לו יותר טוב.

החיים האלה הביאו למירוץ מטורף שכל אחד מאיתנו מחויב לעוד שעות נוספות לעוד מישרה בכדי להגדיל את ההכנסה ולעמוד במטלות החיים.

החיים האלה הביאו לייצור מוצרים ושירותים שהאדם כמעט לא צריך שיוצרים טונות של טונות של זבל וזיהום .

רצונות האדם הביאו את העולם למצב שאנחנו נמצאים בו היום, והטבע, הכוח העליון כנראה שלא משלים עם זה ושולח לנו אותות שאומרים. עצור!!!

אם נבחן את הווירוס שבא עלינו  בצורה אמתית, ניראה שהוא בסה"כ פועל לטובתנו, בזה שהוא מכריח אותנו להתרחק אחד מהשני להפסיק כל פעילות, עוצר את גלגלי התעשייה, את עשרות אלפי הטיסות, את הרכבות, האניות שיוצרים זיהום מחריד.

הווירוס גרם לאיזשהו חיבור מחדש במשפחות הגרעיניות שמירוץ החיים לא נתן להם להיות ביחד, גרם לנו לחיבור בין אוכלוסיות שתיעבו זה את זה כמו חיילי צה"ל והחרדים שפתאום מצאו את עצמם מחוברים ודואגים אחד לשני. נתן לנו לראות ולהבין את יחס האנושות כלפי משאבי הטבע והסביבה שאנו חיים.

התופעות שנגרמו מעצירת העולם לא נראו עשרות שנים  בתקופה קצרה מאד החלו לצאת ולהסתובב באופן חופשי חיות שלא ראינו המון זמן בכל מיני מקומות בעולם, בסין דיווחו שרואים את השמים נקיים, האוויר  נקי יותר, ומקורות המים השתפרו, הטבע החל לנשום ולחזור לעצמו.

מדענים טוענים שהעולם לא יחזור למה שהיה

‏ד"ר רוברט רדפילד, ראש המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC), אמר "שווירוס הקורונה הוריד את ארה״ב על הברכיים." ארה״ב מתכוונת להקצות 7 טריליון דולר לגילוי מוקדם של וירוסים חדשים. 

‏לדעתי, עלינו פשוט להתחיל לחיות בצורה חדשה, כך שנשאיר רק את הדברים ההכרחיים לחברה." עלינו להתחיל לחשוב מחדש, להישמע לחוקי הטבע, להתכלל איתם ולא לפגוע בהם. שלא נתבלבל אנחנו תלויים בהם.