איך לבחור נכון?

אל תתנפלו עליי. אין פה שום כוונה להגיד לאף אחד מה לשים בתוך מעטפה. להיפך. תשימו מה שאתם רוצים ומאמינים בו. הנקודה שלי היא – שזה לא באמת ישנה שום דבר מהותי במדינה. הבעיות יהיו תמיד אותן בעיות, המחדלים, השחיתויות, היריבויות והויכוחים. 

את הבחירה האמיתית , זו שקובעת מה יהיה כאן הווה ועתיד, אנחנו עושים כל יום שוב ושוב. עם כל אינטראקציה שלנו עם אנשים אנחנו קובעים האם יהיה פה טוב או שההידרדרות תמשיך. אנחנו מדברים כולנו במילים גדולות ולפעמים בצעקות על כמה החברה מקולקלת ועל כמה שצריך לשנות, שהמדינה הולכת פייפן אבל, אנשים , אנחנו החברה. אנחנו המדינה. זה אומר שמה שהולך בינינו, ביני לבינך, הוא שקובע את המצב ולא אף אחד אחר. איך שאנחנו מדברים זה לזה, מתפרנסים זה מזה, מתייחסים ביחס של כבוד וחברות או כעסים ועצבים. זה מה שהשתנה כל השנים. זו מהות ההידרדרות. טיב הקשרים והיחסים בין האנשים בארץ שלנו. 

הסוואנו את השינוי בהרבה תירוצים. עדות, מגזרים, סגנונות חיים ופוליטיקות אבל האמת היא שפשוט התרחקנו כאנשים. התכנסנו בבתים, נעלנו את הדלתות וכתוצאה מכך נאטמו גם הלבבות, אבל בלב נשארה כמיהה עמוקה לביחד שרק בארץ שלנו אפשרי. חום אנושי חובק כל. כל האנשים ממש כאחים. אבל המציאות מראה שבימי שיגרה אנחנו בעיקר אחד על הגרון של השני. לכן, אם אנחנו רוצים לראות שינוי חיובי אמיתי במדינה, קודם כל עלינו להכיר בכך שטיב היחסים והקשרים בין האנשים בארץ ירד מהפסים והוא בכי רע. איך יתכן שאנחנו רוצים פשוט למחוק אנשים שלא חושבים כמונו? איך יתכן שכל דיון פוליטי הופך למלחמה? איך ייתכן שאנחנו מתנהגים כאויבים ולא כאחים כפי שנועדנו להיות. לשבת ביחד ולפתור הכל למען המשפחה? דווקא בבחירות פגשתי את ערן שיוביץ שנלחם עבור מה שהוא מאמין בו אבל בדרך מכבדת ומכובדת.

תשימו בקלפי איזה קלף שאתם רוצים. זה לא באמת משנה. כל ממשלה לא תצליח לשנות שום דבר מהותי אם את הקשרים בין האנשים לא נשנה. הקורונה עשתה לנו "פוס" והכריחה אותנו להסתכל על החיים שלנו ולראות כמה הלכנו לאיבוד אז בואו נהיה אמיצים ונביט על עצמנו עד הסוף בכנות. בחירות יש כל יום, כל רגע, כל דקה – האם אני בוחר בחיבור, בקירוב לבבות ובעתיד טוב עבורי ומשפחתי או בפירוד, שינאה, בריב ללא כל כוונה לפיוס ושלום בית במשפחה? ככה פשוט. כל אחד אחראי. כל אחד הוא באמת ראש ממשלה. אנשים טובים, כולנו תלויים זה בזה להישרדות ממש, בואו נציל את המשפחות שלנו, נחדש את היחסים הטובים בינינו כאנשים ונחיה סוף סוף בריאים ושלווים. קלפי? סבבה. שמים פתק אבל בוחרים אחד בשני. 
המשך קריאה – https://main.knesset.gov.il/Activity/Info/mmm/Pages/default.aspx