כתיבת צוואה אצל עורך דין

רבים מאיתנו מבקשים להבטיח עוד בחייהם טיפול נכון בכספים ובנכסים שברשותם, חלקנו עושים זאת באמצעות קרנות פנסיה וביטוחים שונים וחלק גדול מאיתנו עושה זאת באמצעות הכנה של צוואות ערוכות ומותאמות היטב. עם זאת כתיבת צוואה דורשת לא מעט ידע ובקיאות במאפייני כתיבתה, שכן על פי חוק צו ירושה אמור לקבוע מי יהיו היורשים על פי דין של הנפטר ובחלק מהמקרים ישנם יורשים ראשוניים כמו צאצאי המנוח. עם זאת מימוש צווי ירושה עלול לעורר לא רק התנגשויות חוקיות אלא גם התנגדות לצווים שכאלו, בין אם מדובר במתנגדים לצו הירושה ובין אם קיימות מספר ירושות של המנוח או עמידה במתן צווי ירושה אשר נקבעו כחוק.

באילו צוואות החוק מכיר?

כמו שציינו מעל החוק הישראלי קובע כי ישנם ארבעה דרכים בהן ניתן להפוך צוואה לבעלת תוקף, כאשר לכל אחד מהדרכים הללו קיימות מספר סטנדרטים שהופכים את כתב הצוואה לבעל תוקף משפטי. הצואוה הראשונה היא צוואה בכתב יד, אשר לעיתים עלולה לעורר חשד אצל מתנגדי הירושה ואף להאפיל על אמינותה. ישנה צוואה המובאת בפני עדים, הדורשת גם כן נוכחות של עורך דין ועוד שני עדים, לצד זאת קיימת צוואה שבעל הפה הנעשית כאשר האדם חושש לחייו או שהוא גוסס. דרך נוספת המקובלת כחוק היא צוואה בפני הרשות, כזו המובאת בפני רשם ירושה או נציגי משפט כמו נוטריון או בתי דין. לפרטים נוספים מומלץ לבדוק את לורית גרון.

שימוש בעורך דין מקל על מימוש וכתיבת הצוואה

ניסוח הצוואה אמור להכיל בתוכו מספר רב של פרטים, החל מזהותם של היורשים, הוראות החלוקה של נכסים וממונות ועד לתנאים והתניות כאלו ואחרים החלים על היורשים. פירוט נרחב ומעמיק של הוראות אלו יעזור במימוש הצוואה, אך עדיין עלולים להתגלות קשיים או התניות אשר עלולים להגביל או להפוך את הצוואה לחסרת תוקף משפטי. מקרים שכאלו כוללים יורש במקום יורש אחר, במידה והיורש יהיה פסול או יפטר מהעולם הצוואה תועבר לאחר או במקרים בהם למצווה הירושה קיימים נושים כנגדו. שימוש בעורך דין עבור מקרים שכאלו ובעבור מקרים נוספים הסבים סביב נושא כתיבת הירושה ומימושה, יעזרו להגן על נכסיו של כותב הצוואה ולהעבירם אל יורשיו החוקיים ללא סיבוכים חוקיים כאלו ואחרים.