מה זו בעצם חברת השמה?

חיפוש אחר מקום עבודה חדש עלול להיות כאב ראש לא קטן, בין אם מדובר בבוגרים תואר ראשון ועד אל בני הגיל השלישי המחפשים עבודה במשרה חלקית. לעיתים כאב ראש שכזה מתקיים דרך מספר מאפיינים, בין אם בשל גובה השכר שמבקש העובד ועד אל יכולת ניוד או שעות העבודה המתאימות ואפילו חוסר הרצון של העובד לחפש(כן, זה יכול לקרות). אך בעבור מקרים כאלו אבל לא רק, קיימות כיום חברות השמה שונות אשר מבקשות לבצע את הליך הסינון גם עבור העובד וגם עבור המעסיק ולבצע את ההתאמה המושלמת. עם זאת חשוב לדעת כיצד ניתן להשתמש בחברת השמה ובכלל מה זה חברת השמה?

מה התפקיד של חברת השמה?

החיפוש אחר מקום עבודה לא תמיד מוביל אותנו אל המודעות המיועדות לנו, על כן חברות ההשמה מבקשות לשנות את התמונה ולהיות מעין חברת "תיווך" שתבצע את ההתאמה בין הארגון שנוכל לעבוד בו לבין היכולות והדרישות שיש לנו. ובכדי לבצע התאמה מדויקת, לא רק שנדרש איש השמה מעולה אלא גם נדרש פרופיל מעמיק של העובד, החל מהיסטוריית העבודה ויכולת התאמה למשרות "ג'וניור" בתחומים שונים ועד אל משרות שיוכלו להתאים ליכולת הניוד שלו. כל אלו כמובן דורשים הכרה מצוינת גם של המעסיק, החל מיכולת השכר, אפשרויות לקידום, זמני עבודה לצד תנאים וזכויות המגיעים לעובד. למידע נוסף על השמה – https://asama.co.il/

החשיבות והיתרונות

אחד מהיתרונות שבחיפוש עבודה דרך חברת השמה הוא היכולת לחפש עבודה בצורה לא אקטיבית, כך שגם אם פוטרנו/התפטרנו או שסיום העבודה עולה לנו לראש, נוכל להתחיל את החיפוש דרך חברת השמה. חיפוש שכזה לא רק יחסוך מאיתנו כאב ראש אלא כמו שכבר ציינו, יעזור לבצע את ההתאמה המדויקת ביותר ומכנס בתוכו כמה יתרונות חשובים. עם זאת חשוב לקחת את ההליכים הטכניים כמו פגישות היכרות וראיונות אישיים בחברת ההשמה, בכובד ראש. זאת לא רק משום שחברות שונות יציבו סטנדרטיים גבוהים, אלא גם כי הם עלולים לסנן את המועמד לאו דווקא על כישוריו או הרקורד שלו אלא דווקא בשל תרבות ארגונית והתאמה אישיותית עבור משרות בכירות.