בני בגין

בפוליטיקה הישראלית עברו לא מעט אנשים, חלקם שינו את דעותיהם לעיתים תכופות, חלקם החזיקו בעמדה ברורה ולא וויתרו, אך מרביתם הגדול ביקש את טובתה של מדינת ישראל. מבין שלל שליחי הציבור הללו אי אפשר להתעלם מפוליטיקאי מעולה, בן למנהיג ישראלי דגול הלא הוא בנימין זאב בגין הבן של מנחם בגין ז"ל. בגין ששירת בחיל השריון הישראלי, החל את הפעילות הפוליטית שלו בסניף של תנועת חרות ובשנות השמונים הצליח גם להיבחר לכנסת ה-12 של ישראל. הוא כיהן פעמיים כשר בממשלות נתניהו במאה הקודמת, כשלאחר מכן פרש ושב לחיים הפוליטיים רק בשנת 2015 כשהוא מתברג בין שלל תפקידי מפתח של הממשלה.

דעות חזקות מבטון

את כהונתו של אביו של בני בגין (מנחם בגין ז"ל) מרבית הישראלים זוכרים לא רק בשל ישיבה ממושכת באופוזיציה עד לקבלת מושכות השלטון, אלא גם ביכולת לעמוד איתן מול תקשורת לא כל כך אוהדת תוך חתירה להסכמי שלום משני מציאות. בנו בני בגין ניכן גם הוא ברצון לשמור על שלמותה של ארץ ישראל והבטחת השלום של התושבים בה, לכן כאשר הצטרף כשר לכנסת ה-14 השמיע את דעתו גם בכל הקשור להסכם חברון וסכם וואי. הסכמים אלו לפי השקפתו של בני בגין שיקפו אידאולוגיה מהצד השמאלי, לכן פרש ממנה תוך זמן קצר ואף קרא להחליף את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שעמד בראש הליכוד באותה התקופה.

בבחירות לכנת ה-15 התמודד בני בגין בצורה עצמאית תחת רשימה משותפת של חירות, מולדת ותקומה. אך משהבין כי אין בכוחו הכוח האלקטוראלי החליט לפרוש מהמרוץ וטען כי הוא "איש ציבור ללא ציבור".

המשך פעילותו

לאחר הפרישה מהחיים הפוליטיים מונה לראש המכון הגיאולוגי לישראל, אך מהר מאוד חזר אל הקרבות הפוליטיים. בני בגין שב מפעם לפעם אל מחנה הליכוד, אך נדחק בסבבי הבחירות השונים, כשהוא מבקש להשמיע קול ליברלי חד וברור אשר מגן גם על זכויותיהם של בני מיעוטים בישראל וגם על זכויותיהם של ארגוני שמאל שונים. בשנים האחרונות חבר למחנה הממלכתי, כשהוא מבקש להשמיע את קולו הליברלי ולהבטיח שיוון זכויות גם לאזרחי ישראל. לבסוף נכנס לרשימת תקווה חדשה https://newhope.org.il/