הסוד

אנטישמיות. איזה שם כבד. כמו מונח ארכאי בשיעור היסטוריה מעייף. כזה ששמענו בימי זכרון ובבגרות. ללא ממשות, ללא רלוונטיות לתקופה ובטח שלא לחיים שלנו. אנחנו הרי במאה ה-21. כל השאר בשחור-לבן, פאסה מוחלט. יתכן שכל יהודי חושב ככה. בתורו ובזמנו-אצלנו זה יהיה אחרת. כישראלית אני רגועה יחסית. חיה במדינה שלי, עצמאית וחזקה עם צבא וחברים טובים ובכלל כמה טוב אנחנו עושים, ממציאים ותורמים.

רוחניות

אם נחליף לרגע את המילה "אנטישמיות" במילה שנאה הדברים לא נשמעים פתאום לא סבירים. הרי אנחנו במזה"ת ומכירים את התופעה אבל לבטח בשאר העולם היא חלפה. בכל זאת, נשמעים דיווחים על תקריות, אפילו במדינות הכי ידידותיות. טוב, נו, מי אמר להם לחיות בחו"ל? שיבואו לפה. לפחות בישראל הם בטוחים וחזקים וכל העולם אוהב אותנו. אפילו זכינו שוב באירויזיון!!

לצערנו, אם נגרד מעט את השטח נגלה שבכל אדם יש רגשות שליליים כלפי יהודים. לא פשוט לשמוע ששונאים וללא סיבה. יש הרבה תירוצים אבל סיבה? אין. השנאה קיימת נצחית. אולי ננסה לשבור את הלופ ונתחיל לחקור למה. תופעה על זמנית מצביעה על גורם עמוק. במקום להלחם בתסמינים בואו נחפש את השורש ונטפל בה אחת ולתמיד.

חוכמת הקבלה מגלה ששנאת היהודים קיימת טבעי באנושות. כל האנשים מרגישים בתת-מודע שהיהודים מחזיקים באיזה סוד שמונע את האושר מכולם. חוכמת הקבלה מסכימה עם זה. אכן, יש לנו סוד שרובנו לא מודעים אליו כלל- היהודים הם הצינור לשפע לעולם! אנחנו יושבים על השיבר ומאפשרים או מונעים מכוח החיבור החיובי לשרות בעולם. 

כשאנחנו מחוברים באהבת הזולת מעל לכל ההבדלים בינינו, הכוח החיובי עובר לכל בני תבל ומתקן כל חוסר או כאב. כשנפלנו לשנאת חינם, הפסקנו למלא את תפקידנו והעולם סובל. האנטישמיות, השנאה , היא הקריאה שלהם לעזרה. תעזרו לנו, תמלאו את תפקידכם ותביאו שלום עלינו. אור לגויים, זוכרים?? 

אין מדובר בדת או הלכה אלא ברמת היחסים בין האנשים. החיבור החיובי הוא כל מה שחסר בעולם אבל האגו האנושי כבר כל כך גדול שהוא לא מאפשר זאת. הוא הורס לנו את כל מערכות החיים, מהיחסים ועד כדו"א עצמו.   האגו האנושי חייב איזון ובידינו השיטה שהכינו אבותינו כדי לעשות זאת. 

כתבי מקובלים, שם הפתרון לכל הצרות ואומות העולם דורשות אותו מאיתנו. האנטישמיות תמשיך ותבער והפעם לא יהיה לאן לברוח. גם בישראל. הטוויסט בעלילה בידינו – היכולת להפוך את הכל לטובה! 

כשנתחיל ליישם את השיטה, לא רק שנגיע מחדש לאהבת אחים ונחיה חיים מאושרים אלא כל האנושות תהפוך את יחסה אלינו לכבוד והערכה ונרגיש סוף סוף באמת בבית, בחיק משפחת העמים הגדולה.