עבודה מועדפת ב2024

מדינת ישראל פועלת במגוון דרכים בכדי לעודד את הכלכלה הישראלית, אחת מאותן דרכים היא ביצירת מקומות עבודה לחיילים תחת חוקי ביטוח לאומי ונקראת גם עבודה מעודפת. עבודה זו מבקשת להעניק פתח לחיילים משוחררים על מנת להשתלב בקלות בכלכלה הישראלית, תוך כדי מתן הטבות שונות כמו מענקים, תנאים סוציאליים מלאים ועוד מגוון הטבות מעולות. פרט לאתר https://www.isrotel.co.il/careers שמציע עבודה מועדפת מדהימה ניתן למצוא עבודה מועדפת גם בתחומים אחרים. עבודות אשר נמצאות תחת הקטגוריה של עבודה מעודפת כוללות בתוכן השתלבות במגוון תחומים, החל מתחום החקלאות, טיפול בסיעוד, טיפול בבעלי חיים, בתי אריזות ועוד. כלל התחומים הללו מאפשרים לחיילים משוחררים לא רק למצוא עבודה מהירה, אלא גם השתלבות בתעשייה מקומית אשר מעודדת גם את הכלכלה.

בין חקלאות לבעלי חיים

עבודה מעודפת ב2024 כוללת בתוכה אפשרויות תעסוקה מגוונות, כאשר תחום אחד הנחשב למאוד "ישראלי" הוא תחום החקלאות. בתחום זה יכולים צעירים שזה עתה השתחררו, למצוא תעסוקה בבתי אריזה וגידול חקלאיים. כך למשל חיילים משוחררים יוכלו למצוא את מקומם בעבודות חקלאיות כמו גינון, אבטחת יישובים חקלאים, חנויות אינטרנטיות לשיווק תוצרת חקלאית אבל לא רק. כיום העבודות אשר נכללות תחת החוק של "עבודה מעודפת" כוללות גם טיפול בבעלי חיים, החל מעבודה בבתי ספר לרכיבה, פנסיון ואילוף של כלבים וסוסים ועד לחנויות מכירה לחיות! אפשרויות אלו מצליחות לתת גיוון מעולה לחיילים המשוחררים, אבל לא רק בתחום עבודות ה"כפיים".

עבודה בישראל החדשה

התעשייה הישראלית התפתחה לאורך השנים, כשאל עבודות החקלאות והבנייה הצטרפו בעשורים האחרונים גם עבודות מחשוב רבות או בשמן השכיח יותר – הייטק. בשל כך גם תחת החוק של עבודה מעודפת, ניתן למצוא עבודות מתחום זה. בין העבודות שנכללות בחוק אפשר למצוא פיתוח תוכנה, בודקי תוכנה, תיקון מחשבים, התקנת תקשורת, שיווק ותכנות של מחשבים ואפילו ייבוא וייצוא של מחשבים. עבודות אלו בעצם "מיישרות קו" עם הכלכלה הישראלית המתפתחת, כשאליהן מצטרפות גם עבודות מתחום הצילום. כך למשל חיילים משוחררים יוכלו למצוא עבודה מועדפת אשר עונה להגדרות ביטוח לאומי, החל מעבודה במעבדות צילום, שירותי צילום של אירועים מסוגים שונים, שיווק בתי דפוס וחלוקה של עיתונים ועד לעבודה בתחום פירוק והרכבה של תפאורות ואירועים.

מנעד רחב זה מעניק לחיילים המשוחררים לא רק מענק כספי לאחר שישה חודשי עבודה, אלא גם משפר את נקודת ה"הזנק" שלהם בעת היציאה לאזרחות. באופן הזה לא רק הכלכלה הישראלית מרוויחה עובדים מנוסים ומוכשרים, אלא גם החיילים המשוחררים מקבלים מעט יותר "שליטה" על הקריירה שלהם.