כוחו של עין הרע

מה זה עין הרע, איך הוא משפיע ואיך אפשר להתנגד לו? כוח המחשבה יכול להתבטא כעין הרע. בכל אחד יש כוחות פנימיים אשר עיקרם נובעים ממחשבות, וכאשר מי שהוא חושב רע על אחר, וחוזר על עצמו, בסופו של דבר מחשבות הרעות עליו משפיעות עליו. זאת השפעה של אדם על אחר, אפילו על קבוצה שלמה. לדוגמא, יש אנשים שיכולים להסתכל על מישהו ולגרום לו תחושות רעות.

האנושות נמצאת בטבע כמערכת אינטגרלית אחת, בה כולם קשורים, תלויים המשפיעים על כולם. בטבע, בכל הרמות, פועלים תמיד שני כוחות מנוגדים, טוב ורע, חיובי ושלילי. לכן, מהאמור נובע כי, בהחלט יש אפשרות להשפעה של כל אחד על כל אחד, בטוב או ברע. למחשבות אין הגבלה של מרחק ויכולות לעבור מכל מקום לכל מקום על כדור הארץ ואף מחוץ לו.

ידוע, במלחמה הקרה, ארצות הברית ורוסיה הסובייטית, היו מחליפים ביניהם מתנות "מיוחדות" שהיו מתאימות למשרדים, כמו פסל או אגרטל, והמיוחד בהן היה שהן היו עוברים "טיפולים" על ידי אנשים שהיו מתרכזים על החפץ במחשבות רעות.

דוגמא אחרת מדעית, ניסוי אשר בוצע ביפן על מים, בדקו השפעה של מחשבות שונות על מבנה של מים, ובבירור ראו תחת מיקרוסקופ', השפעה של מחשבות טובות או רעות על מים, מבנה של מים היה יפה, ברור וסימטרי, מול מבנה עכור ומכוער.

עניין של חיובי ושלילי מתבטא גם ברצונות שלנו, אלטרואיסטי ואגואיסטי, השפעה ואהבה לזולת או אהבה עצמית. לכן יש לנו אפשרות לבחור בין הרצונות הקיימים בנו, לטובה או רעה. אם נשתמש בכוחות החיוביים שלנו באהבה ועזרה לזולת, נוכל להגן על עצמנו נגד כוחות שליליים וכל רע.

החז"ל השאירו לנו כלל חשוב "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", כאשר דרגה מעל זה נמצא "ואהבת לרעך כמוך" כמו שמסביר מיכאל לייטמן, מחשבות טובות של אדם על אחרים מביאות טוב על כולם. גם כן, מי שרצונו לפגוע באחר, הוא בעצמו ניזוק יותר, לכן אם נאמץ דברי חז"ל, כולנו נהיה מוגנים ונרגיש טוב.