התחדשות עירונית באר שבע

עולם המערבי קיימים לא מעט כלים על מנת להפוך את הערים בהן אנו חיים, להרבה יותר מרווחות, נעימות ובעיקר שיוכלו לקלוט הרבה יותר תושבים. אחד הכלים המשמעותיים לשם כך הוא כמובן התחדשות עירונית המציעה כמה דרכים לפיתוח ערים, בין אם בהוספה של קומות ללא צורך בהריסה של מבנה קיים ועד אל פינוי ובינוי של שכונות וותיקות והסופה של מאות דירות נוספות במקומן. כך או כך מרבית הערים בארץ זכו בשנים האחרונות לקחת חלק מהתחדשות זו, כאשר העיר באר שבע הנחשבת לבעלת פוטנציאל גבוהה במיוחד גם כן רושמת מספר גדול של תכנונים שונים, בין אם בשכונות הפנימיות ועד אל אזורים הממוקמים בצירים מרכזיים.

מבט אל שכונות א' וג'-התחדשות עירונית באר שבע

שכונות ג' וא' בבאר שבע נחשבות לשכונות די וותיקות, כאשר שכונות אלו מרכזות בתוכן גם את שדרות רגר וגם את העיר העתיקה. בעבור שכונה א' בבאר שבע צפויה תוכנית די ראוותנית אשר תכלול בניינים בני 7 קומות שישמרו על מרקם הבנייה הפנימי של העיר ועד אל בניינים בני 13 קומות. על פי תוכניות אלו מס יחידות הדיור יגדל מ450 יחידות כיום עד אל 2500 יחידות חדשות, לצד פיתוח של שטחי ציבור פותחים, מוסדות ציבור ועוד. באשר לשכונה ג' קיימת כבר תוכנית מאושרת ללא הפקדה, המבקשת להפוך את השכונה לא רק לעירונית יותר אלא לשלב בתוכה גם אזורי פנאי לרווחת התושבים וגם להגדיל את מספר יחידות הדיור.

שכונה ד' ומיזמים אחרים בעיר

התחדשות עירונית באר שבע זו כבר תופעה קבועה ומוכרת. העיר מתפתחת יד ביד עם אזורי המסחר ואזורי המגורים בעיר, כאשר במתחם הצדיק מירושלים אמורים להתפנות כ4000 מ"ר עבור מסחר לצד כ500 יחידות דיור חדשות באזור. בשכונת פסגות יקומו מעל לשלושת אלפים יחידות דיור, אשר יהיו מותאמות למכרז מטען משרד השיכון. בנוסף שכונת ד' בעיר הנמצאת בתכנון עתידי, תאפשר בנייה של בניינים חדשים על שטחים באזור רחוב יהודה הלוי. תכנונים אלו כוללים בניינים בני 17 קומות ובניינים שבין 12 עד 24 קומות, כאשר בנייה זו תתואם כמובן לפנים השכונה ולמרקם הבנייה הכללי של השכונה.